Monday, February 4, 2013

Rawat dan cegah Eczema~Say no to badan berparut!

Assalamualaikum wbt

Masalah Ezcema adalah satu gejala yang bukan sahaja terjadi kepada orang dewasa, tetapi jugak kanak2. Di sekeliling nana, terdapat juga beberapa kawan yang mengalami masalah eczema ini. Memang kesian bila tengok badan menjadi gatal-gatal dan tinggalkan parut.

Paling kesian kalau yang mengidap masalah Eczema ni adalah baby. Kalau orang besar tu boleh la jugak nak garu-garu (menggaru tak bagus tau! boleh buatkn ia jadi semakin merebak!), kalau baby cemana kan. T___T

Selalunya kalau pergi jumpa doktor, doktor akan bagi ubat sapu yang ade kandungan steroid. Tapi korang tahu tak yang steroid tak bagussss untuk jangka masa panjang.

Antara produk-produk Shaklee yang bagus untuk masalah ini ialah


Omega Guard

Omega Guard membantu masalah Eczema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan. Ianya juga membantu melembapkan kulit~kulit kering menjadikan ezcema semakin teruk. Membantu melembutkan kulit.

ESP

Bertindak membina sel yang sihat/membaiki sel yang rosak. Bila eczema melanda, kulit akan menjadi rosak. ESP membantu menghasilkn kulit yg cantik. ESP juga membantu pudarkan parut dengan cepat.


Mealshake

Mealshake berfungsi untuk baiki kulit yang rosak kerana eczema.

Herbal Blend

Super moist cream yang mengikat kelembapan kulit. Melegakan gatal dan pedih-pedih.Diperbuat dengan ekstrak herbal semulajadi sage, rosemary dan horse chesnut yarrow

Vitamin E

Vitamin E terkenal dengan khasiatnya yang bagus untuk kulit. Ianya berfungsi melicinkan kulit dan merawat kulit yang rosak akibat eczema. Vitamin E juga berfungsi mengelakkan luka dari dijangkiti bakteria. Vitamin E juga bantu pudarkan parut dengan berkesan. Love it!


Pengambilan produk-produk ini mungkin berbeza mengikut umur penghidap.

Baby

Ibu yang menyusukan baby yg mengalami masalah eczema boleh ambil ESP & Omega guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yg ada eczema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih.
Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.

Kanak-kanak  2-4 tahun

Omega guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun utk kawal dan rawat masalah eczema. Pengambilan boleh rujuk kepada nana.
Mealshake juga boleh diberikan untuk baiki kulit yg rosak n berparut

Kanak-kanak 4-12 tahun

Mealshake+ESP+omega guard untuk merawat kulit. Herbal blend dan vitamin e boleh digunakan untuk merawat luka.

Remaja dan dewasa

Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang nana cadangkan termasuk ESP+mealshake+vitamin e+herbal blend+omega guard. Cara pengambilan dan kesesuaian boleh refer pada nana.

Tak semestinya kena ambil semua yang nana cadangkan. That is why, before nana jual sesuatu product tu, nana akan consult betul-betul dulu. Nana akan cadangkn produk yang paling sesuai. :)

Untuk sebarang order mahupun consultation boleh hubungi nana

Siti Farhana Binti Mohd Pakeh
Facebook Nana Macarona
email nanafarhanapakeh@gmail.com
No fon 013-3039242

No comments:

Post a Comment